niedziela, 2 grudnia 2012

'Nie mów nikomu' Harlan Coben


Tytuł:  ‘Nie mów nikomu’
Autor:  Harlan Coben
Wydawnictwo: Albatros
Stron: 399



Długo się zastanawiałam czy przeczytać tę książkę. W zasadzie do sięgnięcia po nią namówił mnie przyjaciel. Ja nie jestem fanką książek przy lekturze których można się bać. Tak jak nie oglądam horrorów tak nie czytam takich książek. Ale ‘Nie mów nikomu’ to nie horror. To świetnie napisany kryminał w którym do końca nie wiadomo ‘kto zabił’.

Głównego bohatera poznajemy 8 lat po śmierci jego żony. David Beck, młody lekarz nie potrafi pogodzić się ze śmiercią Elizabeth, którą zabił seryjny morderca. Pewnego dnia doktor Beck dostaje wiadomość, która świadczy o fakcie iż jego żona żyje. Ignorując ostrzeżenie ‘tell no one’, kochający mąż próbuje na własną rękę rozwiązać zagadkę śmierci Elizabeth.

„Nie mów nikomu” to bardzo wciągająca historia o zagadce z przeszłości w której nic nie wiadomo na pewno. Może trochę za dużo jest ( moja wyobraźnia pracowała na pełnych obrotach) opisów sadystycznych dokonań dwóch ‘chłopców od brudnej roboty’. Nie zmienia to jednak faktu, że zakończenie zaskakuje, a przecież o to w dobrym kryminale chodzi.



Książka zrecenzowana w związku z wyzwaniem "z literą w tle"
http://prywatnyteren.blogspot.com/p/z-litera-w-tle_30.html


eMBe

3 komentarze:

  1. właśnie skończyłam czytać inną książkę tego autora, była dobra, ale nie powaliła mnie na kolana, chętnie jednak zapoznam się z innymi powieściami Cobena :)

    OdpowiedzUsuń
  2. A moja, jak do tej pory to jedyna książka tego autora, ale sięgnę po kolejną, zobaczymy czy będzie dorównywała poziomem do "Nie mów nikomu".

    OdpowiedzUsuń
  3. Kiedyś ją czytałam i pamiętam, że koniec bardzo mnie zaskoczył.

    OdpowiedzUsuń